Fördjupade insikter om användare, tjänster och implementeringsförutsättningar

Arbetspaketet bidrar till förståelse för användares behov, begränsningar och preferenser att nyttja nya tjänster för hållbar tillgänglighet, samt att ge insikter om viktiga institutionella villkor (policy och planering) som påverkar hur snabbt dessa kan implementeras och spridas i ett svenskt urbant sammanhang.

I arbetspaketet fördjupas insikterna om hur nya tillgänglighetstjänster fungerar för specifika användargrupper i olika geografiska sammanhang, med empiriskt fokus främst på Stockholmsregionen, men också Malmö.

Fokus riktas mot att förstå olika användares behov, begränsningar och preferenser, vilket avgör i vilken grad framväxande tillgänglighetstjänster kan bidra till hållbar tillgänglighet i större skala. Forskningen i arbetspaketet handlar även om att fördjupa insikterna om institutionella förutsättningar som påverkar utveckling, implementering och spridning/uppskalning av tjänster för hållbar tillgänglighet.

Du kan läsa mer om arbetspaketet i den engelska versionen av denna artikel .